joi, 8 septembrie 2011

Sedinta de conducere nr. 1



Teoretic primele 5 sedinte se desfasoara pe aceasta strada, pentru unii cursanti sunt suficiente 3 sedinte, iar pentru altii stau si 6 sedinte in functie de aptitudinile fiecaruia.
In prima parte a sedintei stabilesc ce obiective avem, ce vrea examinatorul sa vada la cursant :
1. Atentia distributiva: privirea inainte (nu in fata masinii), ochii scaneaza stanga-dreapta de pe un trotuar pe celalat cautand pericole potentiale, privirea in oglinzi si in unghiul mort pentru asigurare.
2. Anticiparea evenimentelor: creierul proceseaza ce vedem si anticipeaza ce se poate intampla, cum vor evolua evenimentele in functie de pericolele potentiale.
3. Luarea deciziilor: creierul ia o decizie dupa analiza si da comanda de executare.
4. Executia: de multe ori vrem sa facem ceva si ne iese cu totul altceva, e foarte important controlul reactiilor si graba strica treaba de cele mai multe ori.
Urmeaza instalarea la volan:
1. Reglarea scaunului in functie de pedala de ambreiaj si pozitia mainilor pe volan.
2. Reglarea oglinzilor: in oglinda interioara vedem geamul din spate(luneta), iar in oglinzile laterale vedem manerul usii din spate.
3. Centura de siguranta.
Cunoasterea autovehiculului:
1. Pedala de AMBREIAJ:
a) ambreiajul decupleaza(apasat) sau cupleaza(ridicat) motorul cu cutia de viteze
b) piciorul stang, calcaiul in aer, se apasa cu varful piciorului pana la podea si se ridica treptat pana cupleaza
c) ambreiajul se apasa: la plecarea de pe loc, la schimbarea vitezelor in mers si la oprirea masinii.
2. Pedala de frana (frana de serviciu )
a) frana de serviciu franeaza rotile masinii
b) se apasa treptat numai cu piciorul drept, calcaiul pe podea
3. Pedala de acceleratie se mangaie usor ca un fulg cu varful piciorului, la apasare marim viteza masini, cand luam piciorul de pe acceleratie reducem viteza masinii( frana de motor)
Pornirea motorului:
1.Pedala de ambreiaj la podea.
2.Scoatem schimbatorul de viteze pe liber.
3.Punem contactul ( rotim cheia in contact pana aprindem becurile din bord ).
4.Pornirea efectiva a motorului ( asteptam cateva secunde pana se sting o parte din becuri dupa care rotim cheia 1-2 secunde pana auzim motorul pornit si luam mana de pe cheie)
Exercitiu cu pedala de acceleratie:
Privim turometrul(daca avem), auzim motorul si mangaiem usor pedala de acceleratie marind turatia treptat 1500-2000-2500 si incercam sa memoram sunetul motorului la diferite turatii.Durata exercitiului 2-3 minute.
Exercitiu cu pedala de ambreiaj:
Introducem in treapta I-a si ridicam incet pedala de ambreiaj pana simtim ca tremura motorul(acesta este punctul in care incepe sa se cupleze motorul cu cutia de viteze) dupa care apasam pedala la podea. Repetam de 4-5 ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu