joi, 8 septembrie 2011

Sedinta de conducere nr. 9

In aceasta sedinta am ca obiectiv efectuarea manevrelor pentru examen. Sunt prevazute sase manevre: parcarea cu spatele (gararea), parcarea cu fata, parcarea laterala cu spatele, intoarcerea din trei miscari, mersul cu spatele si plecarea din rampa cu frana de mana.
Parcarea cu spatele: Aceasta manevra se mai numeste si garare pentru ca din garaj nu am voie sa ies cu spatele si atunci sunt obligat sa intru cu spatele.
REGULA: viteza trebuie sa fie foarte mica, ridicand si apasand pedala de ambreiaj oprim de mai multe ori masina, motorul ramane foarte putin turat 1500 rot/min.
Examinatorul se asteapta ca noi sa semnalizam si sa ne asiguram inainte de a misca masina de pe loc.
Avem ca reper un alt autovehicul parcat. Semnalizam dreapta, mergem usor cu spatele si privim in geamul lateral dreapta spate. In momentul in care vedem primul far in coltul geamului oprim, acum punem masina in miscare usor si luam doua ture(maxim) dreapta de volan si mergem usor pana cand masina noastra ajunge paralela cu reperul( perpendicular pe bordura) in acest moment oprim si indreptam rotile rotind volanul(doua ture) spre stanga, punem masina in miscare cu spatele si privim in geamul lateral dreapta fata, cand vedem in geam usa fata a masinii langa care am parcat oprim, scoatem din viteza, oprim motorul, tragem frana de mana si introducem in treapta 1.

Intoarcerea din trei miscari:
Oprim linga bordura, semnalizam stanga si ne asiguram in fata, in spate si in lateral, rotim volanul doua ture(maxim) stanga, punem masina in miscare cu viteza foarte mica ridicand si apasand ambreiajul( motorul sa fie usor turat 1500 rot/min), oprim perpendicular pe bordura din stanga si rotim volanul spre dreapta doua ture( rotile sunt drepte acum), introducem in marsarier, ne asiguram stanga dreapta, punem masina in miscare si rotim volanul doua ture(maxim) dreapta, mergem cu spatele pana ajungem langa bordura si oprim, introducem in treapta 1, ne asiguram stanga dreapta, rotim volanul spre stanga si plecam usor de pe loc.





Parcarea cu spatele Matiz





Plecarea din rampa: In functie de inclinatia rampei exista doua metode de a pleca de pe loc atunci cand masina se duce in spate in momentul in care luam piciorul de pe frana si vrem sa acceleram.
Pentru rampa mica se procedeaza in felul urmator: tinem apasata pedala de frana si introducem in treapta 1, ridicam usor ambreiajul pana in momentul in care incepe si tremura masina( motorul se cupleaza putin cu rotile, dar nu se opreste), tinem pedala de ambreiaj in aceasta pozitie, luam piciorul de pe frana si apasam usor acceleratia la 1500 rot/min, dupa ce am turat motorul ridicam usor ambreiajul si masina va pleca de pe loc.
Pentru rampa cu inclinare mare se procedeaza astfel: oprim in rampa scoatem din viteza, tragem frana de mana si luam piciorul de pe frana, daca masina se duce in spate mai ridicam putin frana de mana, introducem in treapta 1, eliberam butonul de la frana de mana si o tinem in continuare sus, turam motorul 2000 rot/min, ridicam pedala de ambreiaj pana cand scade turatia motorului(motorul se cupleaza cu rotile si masina vrea sa plece de pe loc), tinem pedala de ambreiaj in aceasta pozitie si lasam frana de mana jos, o sa observa ca masina nu se mai duce in spate dar nici nu pleaca de pe loc, pentru a pune masina in miscare apasam usor acceleratia si ridicam putin cate putin ambreiajul. NU VA GRABITI SA SCHIMBATI IN TREAPTA 2 ! masina trebuie sa prinda viteza altfel se va opri motorul.
Mersul cu spatele : Oprim masina paralel cu bordura la 20-30 cm de aceasta cu rotile drepte( volanul sa nu fie rotit stanga sau dreapta) , scoatem centura de siguranta, introducem in marsarier, mana stanga pe volan la "ora 12", mana dreapta se tine de scaunul din dreapta, ne asiguram in luneta si in oglinda laterala dreapta in care observam bordura pentru a ramane tot timpul masina paralela cu aceasta, plecam de pe loc mergand incet( motorul putin turat si pedala de ambreiaj se ridica - se apasa).

Parcarea cu spatele:



Parcarea laterala : Oprim in lateralul unei masini parcate langa bordura cam la un metru distanta de aceasta, dam usor cu spatele pana aliniem masina cu reperul, oprim, luam dreapta maxim de volan si dam cu spatele pana inclinam masina in diagonala si oprim, indreaptam rotile doua ture stanga dupa care continuam sa dam cu spatele si sa rotim volanul maxim stanga pana aliniem masina paralel cu bordura si indreptam rotile doua ture dreapta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu